5  PERSPECTIVES ON CONSUMER FINANCE IN PAKISTAN  Rapid harvest-feast in the consumer pay portfolio of the banking sector in new age has generated an ensuing debate, mostly critical of its alleged role in inducing consumption?led growth in the economy. The universal perception is that consumer finance has created problems for the less financially literate customers. This chapter aims to research some of these perceptions and present data and evidence in perspective, age taking into account the high sensitivity of these loans to increasing constitute-to doe with rate dynamics. Notably, the household sector in Pakistan is under? leveraged by global standards, and emergent lay on the lines are well?managed by the banking sector.  Consumer finance is an established financial product across the globe, particularly in mature economies, where it constitutes a significant portion of banks contribute portfolios.  In the Pakistani banking sector, however, the evolution of the consumer financing portfolio is a more recent phenomenon, as banks have traditionally focused on lending to the corporate sector and public sector entities.

  While deuce prominent foreign banks took the lead in introducing credit cards in the banking sector in the mid?90s, their outreach was limited to the abstract?tier of salaried customers and businessmen.   Emulating the experience of various foreign banks who had a head?start in this area, domestic private banks have exhibited remarkable adeptness in adopting new procedures for credit risk assessment, setting up the requisite policy and collections units, and upgrading the scope of their IT ground systems.  In doing so, they successfully introduced several innovative products for the individual consumer segment.  On the demand side, the consumer, who previously did not have ... If you want to excite a full essay, order it on our website:
OrderessayOrder your essay at
Orderessay and get a 100% original and high-quality custom paper within the required time frame.
No comments:
Post a Comment